Monday, 7 January 2013

Pesan ibu...

Assalam..

"Allahumma yassir wala tu'assir. Rabbi tammim bilkhoir.." 

Ya allah permudahkanlah jgn kau sulitkan..

Ibu slalu pesan bc doa ni.dlu tak percaya tapi bile dah amalkan ya Allah kuasaMu sgt hebat.. Segala ape yg kite mntak dipermudahkan mmg akan dipermudahkan...

Pesan ibu lagi..
Buat solat dhuha iqa..inshaaAllah byk manfaat...(tapi dulu selalu elak je wat tau.tapi lam hati ni mmg nak sgt wat sbb dlu mase sek asrama tiap kali waktu rehat ustazah ajak wat solat dhuha n mase weekend kami bdk2 aspuri g solat dhuha.aku igt tapi nape ek aku tak pratikkan??insyaAllah ibu skrg iqa dah wat pun n dah spt segala manfaat tu..)semoga berterusan.inshaaAllah.amin

Ni plak doa dhuha lam bahasa melayu..hehe

Ya Allah
Sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu
Kecantikannya kecantikkanmu
Keindahannya keindahanmu
Kekuatannya kekuatanmu
Kekuasaannya kekuasaamu
Perlindungannya perlindunganmu.
Ya Allah
Jika rezeki masih dilangit turunkanlah
Jika dibumi keluarkanlah
Jika sukar permudahkanlah
Jika haram sucikanlah
Jika jauh dekatkanlah..
Berkat waktu dhuha kecantikanmu keindahanmu kekuatanmu kekuasaanmu,limpahkan kepadaku segala yg engkau telah limpahkan kepada hamba2mu yg soleh...amin..
Amalkanlah ye mudah2han kite semua dilimpahkan rezeki dr segala segi.inshaaAllah..
Waktu yg afdhal ketika matahari naik.wat 2 rakaat bg yg termampu..
Byk lg pesan ibu tapi nnt masuk entri lain..
Wassalam...


Inilah ibu sy yg sy syg sgt2..muah3

No comments:

Post a Comment