Monday, 28 November 2011

picnic ..yey!!!

salam..
Salam Maalhijrah 1433 kepada sume umat islam..semoga kedatangan tahun baru membawa erti n kehidupan yg lebih baik dan diberkati Allah S.W.T.. amin..

sempena cuti awal muharam ni kami bertiga balik johor sebab last balik raya puasa..rindu sgt dah kat kg halaman..sonok sgt dapat balik...dapat jumpe sume adik bradik n sempat g picnic.g tanjung balau je.walaupun tak mandi tp cecah2 je kaki kat air..sronok sbb tgk ank sedara dok main2 n mandi..sape lg klu bkn si gemuk syahmi tu...huhu..yg lg dua lagi syakira n jiha..yg tlg jage pokde die la sbb budak2 ni sgt la excited bile tgk pantai..yg tak besnye kica belum sampai lg dah tertido lam kete...so sampai tu die tdo..tak lame tu baru la die bgn n kimi bwk ki pantai cecah kaki kt air laut..

sblm pg ibu dah siapkn mknn ringn2 je cam mee siput cecah ngan sambal tumis sedap sgt,keropok n air..kimi n adik pusing2 round pantai n beli keropok lekor..pastu dah pokde melayan syahmi,kira n jiha main pasir..konon2 wat istana pasir..huhu..tp diorg sgt sonok walaupun pg kejap je..tak lama pas siap2 nak balik ayh n poji sampai..diorg sampai lmbt sbb ade urusan lain..ni antara gambo yg ade..nak upload byk tak sempat la plak..nak tlg masak kat dapur...huhu..ptg ni nak balik saujana dah..hmmm..kejap je balik..tp apepun terubat rinduku pada family

haa..lupe nak bgtau..dpt berita gembira sgt2 mlm td yg kami dok tunggu2 dr 3mnggu lepas..lameee..besfren merangkap biras aku yg aku syg tu dah selamat bsalin dah..tahniah untuk yana n kiman..baby kuar lalu tingkap sbb sgt besar.4.16kg!!!yg penting yana n baby nuqman selamat..Alhamdulillah..
s


Monday, 21 November 2011

bahagiaaaa...bahagiaaa

salam..

saya sangat BAHAGIA sbb saya ade suami yg sgt2 memBAHAGIAkan hidup saya..saya ada ank yang juga memBAHAGIAkn saya dan suami serta saya ada family yg sangat2 memBAHAGIAkan saya..ALHAMDULILLAH syukur diatas kurniaanmu ini YA ALLAH..

semoga ALLAH sentiase memberi rahmat n memberkati hidup kami sekeluarga..amin...

Monday, 14 November 2011

sayang lah bkn kerana bersebab..

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka


Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya.

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata, “Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminyan. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma. Si suami amat bersedih lalu berkata kepada isterinya walaupun isterinya masih dalam keadaan koma kerana si suami tahu bahawa isterinya tetap mendengar,

“Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintaimu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”

Maka menitis lah air mata si isteri yang masih dalam keadaan koma itu….

Kesimpulan dalam kisah ini, janganlah bercinta kerana bersyarat, cintalah kita kerana Pencipta kita

bile bc ni teringat jap pnh tanye kimi die sayang aku mcm mane..die jawab taktau nak terangkan mcm mane..sampai aku marah die sbb sayang aku takde sbb..rupenye sayang tu takde syarat n sebab..sayanglah pasangn anda seikhlas hati.. :)
sayang kimi n qisya sgt2..