Thursday, 28 July 2011

tempahan

alhamdulillah...
syukur pada Allah sbb bg rezeki untuk kami sekeluarga.tggl bpe hari je lagi kite nak sambut bulan pose,so mane2 tukang jahit cnfm dah tak tdo sbb nak siapkan bju cstmr..aku ni baru nak tutup oder tapi ade lagi yg nak antr...rezeki jgn ditolak,musuh jgn dicari...hehehe
nasib baik ade kemahiran menjahit ni klu tak dok umh watpe je la kan..cian kat kimi keje sorang2..alhamdulillah tmphn umtuk raye thn ni blh tahan byk gak..huhu..sempat ke?ngn kica lagi dok mengempeng hari2..sape yg jawe tu phm la ngempeng tu ape...hihi.mudah2han diberi kesihatan yg baik n kica tak meragam..
klu sape2 yg belum tahu kite ni ade amek tmphn baju,tapi untuk wanita sahaja sbb time blaja jahit tu baju pmpn je..kat cni leh tgk cnth baju yg korang leh tempah:

~ baju kurung biase
~ baju kurung pahang/riau
~ baju kurung moden
~ baju kebaya
~ lain-lain fesyen ikot cnth baju pun boleh
~ baju berlining
~ korset untuk baju pengantin
~ gaun pengantin
~ baju kanak2

buat mase ni xleh nak upload gambo ape2 sbb gune ipad kan tadak camera..huk3.. insyaAllah pasni punye update akn ade pic baju2 yg dah pnh cstmr tempah..ceh mcm ramai jek...huhu..
kepada cstmr yg dah anto baju tu insyaAllah akn disiapkan secepat mungkin..
ok...bye
assalamualaikum

Tuesday, 19 July 2011

rambut oh rambut

salam...
ptg ni nk cite psl rambut plak..hehe..ambik mase cket je ni..untuk dikongsi bersame..skema btol ayt..huhu..rambut ni makhkota setiap wanita..cehhh..ayt aku..sbb skrg aku tgh mengalami masalah yg sgt serius!!!keguguran rambut yg amatlah byk..merate tmpt ade,ats lantai,klu bgn tdo tu ya Allah penuh kot ats bntl,mandi jgn kate la..pas mandi laaagi byk,nak sikat?laaagi melekat- lekat kat sikat..haih..paling merisaukan aku adelah time memasak..kat pale ni dok pk je jgn la rmbut aku masuk lam mknn..sbbnye kimiyang( kimi sayang..hehehe) pnh kata pntg die ade rmbt lam mknn..hukhukhuk..mlm td mase die keje kami dok msg2 n borak pasal rambut ni..sbb die pun dah perasan rambut aku byk sgt dah gugurnye..nasib la kimi phm n siap pesan 'ayg jgn pk sgt la pasal rambut tu,abg tak geli pun la,dah nak wat cane bkn slh ayg pun,klu ade rmbut pun rmbt ayg bkn rmbut org lain...hehehe..fuhhhh..lege ble kimi kate cmtu..alhamdulillah..ble pk balik cm nak ptg je rmbt yg agk tebal n yg dah jadik nipis ni..tp kang klu ptg lagi ssh nak kutip klu dah pendek..biar je la..
pada ibu2 yg baru pas bsalin korang akn mengalami keguguran rambut ni tapi antara teruk ngn tak je la brgntung pd hormon ibu tu sendiri..nasib aku kene yg teruk..kat sini ade tips untuk sape2 yg mengalami simptom ni..


Tip atasi keguguran rambut

Masalah keguguran rambut di kalangan wanita selepas bersalin adalah perkara biasa. Ia terjadi akibat perubahan hormon yang berlaku pada wanita selepas bersalin.
Mungkin masalah ini tidak pernah berlaku sebelum anda melahirkan anak dan pastinya ia membuatkan ramai wanita runsing dan bimbang.
 
Biasanya rambut wanita lepas bersalin akan gugur ketika usia anak mula menganjak dua bulan ke atas. Wanita perlu peka menjaga kesihatan rambutnya kerana jika tidak dirawat, ia boleh menyebabkan rambut wanita menjadi botak.
 
Untuk menghindari rambut kering dan gugur, beberapa faktor perlu anda ikuti dan amalkan. Antaranya:

Penjagaan
•Penjagaan pemakanan perlu diambil kira. Makan makanan seimbang agar kesihatan dapat dijaga.
•Amalkan makan vitamin A,B,C dan E khusus untuk penjagaan rambut.
•Hindari penggunaan syampu yang tidak sesuai kerana ia boleh menyebabkan rambut gugur.
•Hindari penggunaan pengering rambut atau gel yang boleh menyebabkan rambut gugur/kering/.

Bahan yang sesuai
Pastikan menggunakan jenis bahan yang sesuai dengan rambut anda. Contoh minyak pencemaran berfungsi untuk merawat rambut yang gugur dan kering. Selain itu ia bertindak dalam pertumbuhan rambut lebih bersinar dan segar.

Cucian
Anda perlu tahu penggunaan syampu yang sesuai dengan jenis rambut. Penggunaan syampu yang betul memberi kesegaran pada rambut. Jika tersilap pilih, rambut lebih mudah gugur atau kering.
 
Penggunaan krim
Setelah rambut dicuci dengan syampu, krim khusus untuk rambut haruslah disapukan ke rambut. Tujuannya agar dapat mengawal rambut supaya tidak reput dan beruban.
 
Penggunaan krim juga turut bertindak merangsang pertumbuhan rambut lebih segar dan sihat serta melancarkan pengaliran darah pada rambut agar lebih stabil.

Air suam/jus
Tahukah anda bahawa pengambilan minuman turut memainkan peranan terhadap rambut kita. Amalan minum air suam ataupun jus buah-buahan sekurang-kurangnya dua liter sehari bukan sahaja untuk kesihatan badan tetapi mampu memberi kesegaran pada rambut yang menjadi mahkota semua wanita.

Monday, 18 July 2011

kica gudgel n kimi gud daddy

pg2 sudah sebok mengupdate blog yg tak seberapa ni..hihi..takpela kan yg pntg ade..huhu..qisya bgn dah tu..japg mandikn die..kimi still tdo lg pnt balik keje kul 3 mlm td pastu tdo pukul 6 pg sbb melayan baby qisya yg bgn awal pg pastu creat blog ni..hehe..life yg sgt2 bes..kdg2 pnt gak sbb tak ckup tdo..tp ble tgk je muke qisya..ya Allah..tenangnye hati ni..kimi plak sgt2 bertggjwb..walau pnt sekalipun balik keje n qisya bgn still tlg jage qisya..kdg2 aku yg tertido..hehe..Qisya skrg bru je pndai ngiring..tdo nak mengiring ajela..n comel sgt!!sbb bdn de da ketul2 booolatt!!mulut dah kepoh tp lum pndi gelak lg..klu pndai gelak cane la nnt..sore dah la kuat..smpi jiran sebelah kata kuat btol baby ni ngs.alamak!!!.qisya dah jerit tuu..mandi time..huhu...bye..

yeyyy!!!...kami ade blog dah...

seme org da ade blog...its about time for me to start one as well...hehehe...pagi2 bute takde keje, create blog...hehehe...