Wednesday, 3 April 2013

ambik sijil n balik kg

assalam.

lame tak update.bz jait ngn terkejo nak balik kg.plan nak balik lam 5 hari tapi kimi tak dpt cuti..waaa.2 hari jela balik.mule2 plan nak balik selasa pagi.pastu isnin tu kimi amik mc.ehem3..hihi..tapi tak dpt balik awal gak sbb aku kne siapkan sepasang baju nak anto sblm balik kg.redhooo.siap bju sblm subuh.kejut kimi n g anto bju pastu kica bgn gak nak nenen.bg nenen ngn aku2 sekali terlelap.sedar2 kimi kejut n suh kmas siap2 then balik.kul 9pg kami gerak terus dr sg buloh ke kolej ypj bt.pahat.
okeh.sblm sampai kolej benti kat seremban n tdo jap sbb kimi ngantuk.huuuu..adela lam satu jam.teruskan perjalanan n dalam kul 1 lebih sampai bt.pahat..dah hampir sgt nak sampai kolej ni tgh asyik tgk bgunan tepi jalan sambil borak2 'eh tu tmpt ayg wat i/c baru yg hilang kan?? aah la bang... ha tu bangunan ibupejabat polis dah siap dah besarnye.dlu mase blajo tgh dlm pembinaan kan..dan tibe2 je ade motor polis tahan kete kami suh benti...terkejut ni nape la kne tahan plak.kimi kata tak pki seatbelt ni.mmm ok..redho je lah..rupenye kimi langgar trafik lite.aku mmg tak nampk trafik lite tu sbb asyik mata tgk perubahan jalan kt ctu..huuu..mmg ade trafik lite n xleh jalan susur ke kiri n kne uturn.ptt la kimi kata nampak kete uturn n die nampak trafik lite tu.ceh.tak pasal2 kne saman daaaa.tggl bpe jengkal je nak sampai kolej..kui3..nasib nasib..
sampai je trus bawak kica naik g pejabat.kimi tak ikot alasan die pki suo pendek.kami 2 branak jela naik.masuk ofis ade sorang je mamat yg tak dikenali.tanye2 sume org yg kenal masing2 tgh berehat(sbnrnye waktu rehat mase tu hihi)takpela tunggu je.pstu nampak cikgu mase ajar aku tahap 1.cikgu azlina masuk n salam pastu borak2.duduk kat sofa ngn kica..kica diam je mase tu.tgk borak cik anipah kerani akaun plak kuar pastu tegor aku 'eh awak shabiqah' aku jwb ye saya cik anipah...hehe..tu anak ke adik???..haha..anak saya la.bangge jap la ade org tnye aku bawak adik.kui3.ok pastu dah setel hal kat pejabt g kat pejabat tenaga pengajar plak.. mcm2 plak kica dapat gula2 la jempot2 pisang la air kotak la sume dok umpan die mknn sbb geram tgk die cakap n bebel2..pastu ade pambantu am tegor lagi eh awak shabiqah..dah ade anak ke??bdn maintain je dr masa blajar sampai ade anak..waaa..bangge lagi...huuu...
setel sume terus cepat2 balik kota tinggi tapi sggh skudai dulu la jumpe 'mamaijam' kica ni ha.diorg blanje kami makan.pas magrib terus gerak balik kota tinggi n sampai kg lam kul 9mlm...Alhamdulillah..
sekian dlu cerita kami..huuu
*lame dah type entri ni tapi tak sudah2 wat krgn pnjg so cite jadi pendek sbb byk bnde lagi nak cite kt entry seterusnyaaa..huuu...baiiii*



sblm balik ritu smpt carikan kiriman tablet pc utk ank sedara kt johor.bdk2 skrg main bnde ni je la..mmmm



ehem2...sng hati org puji bdn kurusss..huuu



abg botak ngantuk.cute je kepala botak..hehe.cayanggg abg cotak2 ni



2 branak posing sambil menunggu 'mamaijam' kica sampai



kami bertigaa...yey..kica ngade!