Monday 14 January 2013

Anak Perempuan Kami

Assalamualaikum...

Saya dan suami dikurniakan anak perempuan. Kami beri dia nama Qisya Nur Arissa yg bermaksud hidup dalam keadaan yg baik dan cahaya azam yg kuat. Lahir seberat 2.94 kilo secara normal serta sihat tanpa ape2 komplikasi. Alhamdulillah Allah permudahkan segalanya dari saat saya tau saya mengandung sehinggalah dia lahir serta membesar dari hari ke hari... Dia diberi sepenuhnya susu ibu..syukur Ya Allah memberi rezeki yg melimpah ruah kepada saya untuk saya beri hak anak perempuan saya selama hampir 2 tahun ini.. Betapa untungnya dia dan betapa bersyukurnya saya dan suami..

Dia adalah harta yg tak ternilai untuk kami suami isteri...
Dia lah penghibur duka lara kami...
Dia adalah segala-galanya...

'Ya Allah bantulah kami mendidik dan membimbing anak perempuan kami ini menjadi anak yg taat kepada agama islam... Jauhkanlah anak perempuan kami dari segala kejahatan kemaksiatan dan segala keburukan di zaman yg mencabar ini... Jadikanlah anak perempuan kami anak yg solehah yg sentiasa mendoakan kedua ibu bapanya dan menghormati org tua.. Berikanlah dan kurniakanlah anak perempuan kami akal fikiran yg cerdik pandai.. Pertuturan yg fasih utk membaca kitab suci Al-Quran.. Aku mohon ya Allah.. Sesungguhnya aku insan yg banyak berbuat dosa.. KAU ampunilah dosa2 kami ya Allah... Amin amin yarabbal alamin...'


No comments:

Post a Comment