Wednesday, 13 February 2013

Setahun 10 bulan

Assalam..

Cerita utk hari ini..hehe..Bru je tdo bdk kecik tu..sblm tdo suh kite nyanyi twinkle2 pastu mintak lagi lagi dan lagi.. Pastu suh kite kire nombor 1-10.sgt jelas sebutan die.sambil kite kire die ikot sama pastu baca abc plak.sume die ikot.mcm tu la die sejak dah pandai cakap.kne rajin layan die bercakap macam2 sblm tido.baca zikir pun die ikot..sbb sblm tdo mmg akn dgrkan die zikir munajat..
Die sgt suke bercakap..Contoh cam siang td.. Klu die berak die akan ckp 'ammy yak'.pastu td test die sebut ikut suku kata yg betul 'be_rak' die ikot dgn jelas bunyi.boleh rupenye sebut btol2 tau.saje je ngade nak sebut hujung2 je..pastu test lg sebut perkataan 'ba_suh''sa_bun''man_di''lampu''ba_sah''bu_ka'' ok.. bgus sgt die sebut jelas.esok nak kne tulis la die boleh sebut ape.hehe.mak ni pelupa...
Seperti biase juga untuk hari ni bile daddy nak pergi kerja die akan ngs nak ikot.pg td die bgn awal sbnrnye.pas mandikan n main2 ngn die jap die tdo daddy pun tdo pas bfast sume la.bgn n siap makan tgh hari daddy nak p isap rokok die nak ikot.ngs2 n trus daddy tak jadik isap..hihihi. Sblm daddy siap2 nk p keje daddy bgtau die awal2 'qisya jap lg daddy nak p keje qisya jgn ngs tau' tak sempat pun habis ayat dah tarik daddy nak mntak dukung..mula la sesi rengekan die.bile daddy dah siap lg la meloncat2 nak dukung.daddy layan la.sampai pintu depan tanak dah ngn mummy.terpaksa la tarik die n die ngs2 jerit nak ikot jugak beserta airmata yg berjujuran..hihi.daddy tacing la tgk anak die cmtu..huu..harap esok luse die akan faham daddy pg keje bkn g jalan2.masih dlm proses memahamkan die.inshaaAllah..
Dah pnt layan die kul 6 lebih baru tdo.bygkn lah betapa lama die main..haha.magrib die bgn mamai n sambg tdo balik pastu lam kul 9 die bgn n ajak die mkn sume..pas mkn n mnum mcm2 die merengek ajak masuk bilik n arini terrrrajin kemas bilik.tukar cadar sume lah.die pun tolong.sbb panas peluh2 wat kje n die pun peluh gak mandi sama2.pas mandi kami sembahyang isyak sama2.die mntak pakaikan telekung.die ikot ape kite wat takbir rukuk sujud dan yg paling terharu n sebak mase kite berdoa mulut die kumat kamit ikot.abis doa sapu tapak tangan kat muke pun die ikot sama.ya Allah tak terkata dah n paling tersentuh lagi salam n cium mummy.Alhamdulillah syukur.. Mummy sempat doa untuk qisya syg 'semoga jadi anak solehah bijak pandai fasih berkata2 n membaca kitab suci Alquran berjaya dlm hidup dan kerjaya n sentiasa mendoakan mummy n daddy inshaaAllah..amin..'
Ok sekian dulu...nanite..



Muke sedeh je kan..hukhuk..



Pokde mintak gambo rindu kt kica.pokde kata kica gemokk.peha tembammm



Mummy goreng sosej dibalut roti n celup telur..huhu.kica mau mkn sosej je.cehh.memilih..

No comments:

Post a Comment