Thursday 13 December 2012

Suami isteri dan anak

Assalam.slamat pg..sambil bg ank susu sambil membuat krgn..hehe.td dpt jait ckit tibe2 je dgr org panggil abaaa abaaa..sikecil ucuk acam tu la yg pnggl sape lg..hihi.ngn rambut kmbg die tu nmpk mummy trus je ngs sbb mummy dengki wat lmbt2 bg nenen..hehehe..mnje btol!
Ok dah 2 3 hr ni mmg sesangat la bz sbb dah ade ketetapan utk dri yg malas ni kne rajin menjait.Alhamdulillah diberi kepercayaan utk jait bju dr sebuah kedai.rezeki yg tak dsngka.kimi sgt2 la menyokong.sekurangnya dgn tenaga yg aku ade dpt tmbh pendapatan keluarga.sblm ni jait jugak tapi suke wat last minute..ibu n mama pesan jgn wat kje last minute.tak baik.ok!sy janji.dlu slalu wat alasan qisya xleh jauh n renggang padahal bdk kecik tu bkn tau ape..cian die jd mangse.hehe..sebagai mak yg sepenuhnya berada kt umh ni kne manage mase btl2 sbb kite yg kawal masa bkn masa yg kawal kite.dan sgt2 beruntung sbb dpt tgk n jage anak sendri.cube bygkan isteri yg bekerja dah la kne antr ank kt org lain utk dijaga pastu tak dpt tgk plak ank kite wat n blaja ape2.yg dpt bile abis waktu bekerja tu pun anak dah letih n tunggu masa nak tdur je kan.aku kne bersyukur sbb kimi tak bg aku kerja..tq sayang bg peluang ayg jage ank kite n wat keje kt umah..kimi slalu ckp *jgn pk ayg dok umh tak kje tau syg.. sape kata ayg tak keje?jaitan tu kan satu pekerjaan cumenya buat kt umh.*sejuk je hati dgr suami ckp cmtu kan..hehe..aku tau aku bkn surirumah berijazah mcm org lain tapi aku surirumah berkemahiran..waahahahaha..poyo je...eh btol ape..tak fhm setengah surirumah yg dok melopong tak watpe.ngadap anak je ke??masak basuh ngemas mmg la kne wat..bnde tu sume aku wat jugak tmbh lagi ngn jaitan n jage anak..kimi tlg ape yg patut.perlu ke suami wat kje rumah jugak?perlu tapi time die btol2 dah ckup rht atau time cuti.klu nak suh die wat kje time balik dr keje ya Allah takkan sanggup aku nak suh laki aku wat sume tu sbb die kuar cr rezeki bkn goyang kaki.alasan pnt jage anak tu xleh pakai sbnrnye..ibu aku dlu anak 8 kot..ayh kje siang n mlm cr duit utk keluarga.mmg takde la nk tolong.kenapa ibu smpt wat kje sume n siap amik tmphn jait jugak mcm aku.so aku xleh bg alasan yg sblm2 ni aku bg..hehe..contoh terdekat ade dah cume kne istiqomah..ok dah abis bebel..pasni aku akn cerita hdup bersederhana plak.jeng jeng jeng...bye..wassalam...

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment