Saturday, 27 October 2012

Raya aidiladha

Assalam.kami sampai pg raya kul 5.30 a.m.hehe..cian suamiku kepenatan.pas sembang2 n smbhyg subuh trus hentam tdo sampai la pg.kawanku dtg nak amik baju.ya allah bju tak siap!!cian die.nasib baik la bwk kain2 tu sume utk sambung jait kt umh ibu n ptg raya tu siap trus anto g umh membe.huuu.alhamdulillah
Pas dah kepenatan pulun jait kami siap2 g pantai.tanjung balau je.ramai gle manusia.kica excited gle dapat main air.yela biase mami layan die mandi lam besen kecik je kan..kali ni dapat main air seluas lautan.subhanallah..dapat jugak anakku menikmati kebesaran Allah...dady layan kica main air pastu mami pun main gak cecah2 kaki kt air sbb air tgh pasang.hihi.kica sampai tanak naik syok main air.pas siap mandi sume trus balik sbb kami g pun da lewat.
Mlm plak main mercun beramai ramai.kica cam biase tak pnh tgk n dgr depan2.so mlm td cam terkejut bile mercun meletup..hihi..kelako je
Apepun raya haji disambut sederhana.mknn byk sbb adat kunjung mngunjung ni mmg diamalkan lg tiap kali raya puasa n haji kt johor.mcm2 mknn ade ayam kicap, dgg rendang, ketupat, sambal kacang, syur lodeh, sambal goreng, dan paling bes ibu buat mee rebus..sedapp sgt sampai tak ckup kuah n arini wat lg.huhu.smlm ibu wat rendang sedap kesukaan kami adik bradik 3 kilo tau.mlm dah abis.arini wat lg sbb murah rezeki dpt dgg korban byk sgt.nyum3. Dan atas permintaan suami tersayang nak dgg goreng so kne la kol mak mentuaku mintak resepi.okeh.nak wat daging goreng sbb ibu pun nak rase.sblm ni wat tak jadik je.haha..
Selamat Hari Raya Aidiladha dari kami sekeluarga..

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment